Det är inte andras ramar som stoppar dig för att utvecklas .

Nathalie Fust i Allmänt
" jag hatar när folk sätter mig inom en viss ram " , " hur kan den saga att jag är så ? hon/han kan inte döma mig och saga hur jag är "
 
Det pratas mycket om att andra människor sätter oss inom speciella ramar . Vi blir ofta frustrerande när människor omkring oss har förutfattade meningar . Dom sätter etiketter på oss utan att veta vilka vi egentligen är .
Jag skulle inte säga att det är det som stör mig mest eller att det är mitt största problem . Tror egentligen inte det är det största problemet för någon för att kunna vara den personen den vill vara .
 
Vårat största problem som stoppar oss för att växa som personer och forma den personen vi vill vara ligger helt I oss själva . Vi är fantastisk duktiga på att sätta stämplar på oss själva .
Har jag inte rätt ? tänk efter .
 
Jag kom på detta när jag var ute och sprang I morse . Min tankar : Hur ska jag kunna utvecklas till den personen jag vill vara och nå de mål jag har . Hur ska jag kunna förbättras I danssalen . Vad är det som egentligen stoppar mig . Jo det är jag själv ! för faktum är att det inte är läraren som sätter etiketter på vad jag kan och vad jag inte kan göra . Det är inte läraren som hoppar In I våra huvuden och sager : men du kan inte snurra , du är ingen snurr person , du är inte så vig , du är ju en stel person , du är ju inte någon som har bra uttryck . du är inte personen som star ut och äger hela rummet .
 
Detta stämplar sätter vi helt själva på oss själva . Varenda människa sätter stämplar på dem själva . Det är de etiketterna som sitter hårdast och det tar ett tag att gnugga av om du bestämmer dig för det .
 
Jag är ingen speciel person . Tror du då du kommer bli speciell.
Jag är ingen kreativ person , tror du då du kommer göra något kreativt ?
 
Att saga att du inte kan bli den du vill för att andra personer sätter dig inom en viss ram är inte sant . Folk kan sätta ramar men det är ditt val om du vill sitta kvar I den ramen . Eller om du ska måla en helt annan tavla och hoppa in I den bilden istället .
 
Jag ska sluta sätta etiketter på mig själv som stoppar mig . Dags att skrubba bort och sätta stämplar som : jag är speciel , unik och jag kan göra allt jag vill .
 
Tänker du låta någon annan person sätta etiketter på dig eller kommer du själv göra det ?
 

Kommentera inlägget här:

NAMN KOM IHÅG MIG?
E-MAIL
BLOGG/HEMSIDA

RSS 2.0