Forsta halvaret i LA :Stjarnan i ogat som ingen annan har .

Nathalie Fust i Allmänt
 ( sitter I skolan och skriver sa det betyder att Inga svenska bokstaver existerar .)
 
Om drygt 1 vecka sa kommer jag ha mina finals , helt sjukt att jag snart gjort klart min forsta termin pa Santa Monica College . Skulle jag rekommendera skolan ? Detta kan jag tyvarr ej yttra mig om . Anledningen till det ar jag inte riktigt fatt lasa det jag kom hit for att gora annu . Var tvungen att lasa general education innan .
Den 18 December ar det dags for mig att valja nya klasser for varterminen . Ska allt minsann gora ett mycket battre schema an vad jag hade nu .
 
Kan daremot yttra mig om min tid ar I usa . Ni som har varit I Los angeles kan nog forsta varfor man inte vill lamna denna stad . Sa mycket hander och man blir inspirerad av alla speciella fargklickar I samhallet . Aven fast det ar en uteliggare som inte luktar blommor och blad sa kan det inspirera till intressanta tankar som kan forandra ens syn och kreativitet . Jag skulle vilja bo har I resten av mitt liv . Aven fast jag varit mer sjuk har an vad jag nagansin har varit I Sverige sa spelar det ingen roll . Los Angeles har  givit mig mer an vad Sverige har gjort pa manga ar . Jag menar absolut inte att trycka ner Sverige . Sverige har nagra battre sidor som Los Angeles inte har . Exempel pa det ar att vi har battre matkultur I Sverige generellt . Visst finns det riktigt bra mat har I Usa ocksa . Men det kanske ar 30% bra och 70% massa tillsats mat . I Sverige skulle jag saga att vi har mer bra ravaror an daliga .
 
Sverige har aven battre lakarvard . Jag har varit hos lakaren har . Inte alls lika tryggt och omtanktsamt som I Sverige . Tur att man ar forsakrad och slipper alla dessa kostnader som international student .
 
Men en sak Los Angeles slar Sverige stort I ar inspiration . Jag har hittat sidor hos mig som jag inte trodde fanns. Inte endast bra men de daliga som jag har hittat har jag kunnat klurat ut hur jag ska fa bort .
Har traffat manga nya vanner . Jag har traffat mer folk har an vad jag har gjort I Sverige pa 3 ar. Den oppenheten som finns har kan ej beskrivas med ord om man inte upplevt den sjalv . Visst finns det jokrar I spelet . Manniskor som vill anvanda dig som sitt trappsteg I deras karriar . Men jag har hittat ett flertal manniskor som verkligen betyder mer an vissa gor I Sverige . Sen jag flyttatde hit forstar man vilka ens riktigt vanner ar . Dom som hor av sig . Det ar ju inte omojligt att gora det trots an att jag ar pa andra sidan Atlanten .
 
En person som jag traffat har I Adam Parson . Det borjade med att jag gick pa hans klasser pa Edge Performing arts . Dar jag spenderar en hel del tid . Nu ar han en av dom personerna som stottar mig mer an nagan annan . Allt han gor och kommer gora for mig ar helt sjukt egentligen . Han forsoker hjalpa mig pa alla mojliga plan . Var aven bjuden till honom pa thanksgiving , dock glomde jag ju bort det . Men bara att han kan ta in en helt ny vilsen manniska och ge sa mycket ar otroligt . Hur manga manniskor finns det som gor det . 1 pa miljonen .
Vada dejtar ni ? absolut inte . Han ar som en mentor for mig har . Vissa dagar nar jag har velat gett upp sa har han varit dar . Los Angeles ar en ganska sa ensam stad trots den stora befolkningen . Alla gor sin grej . Nar jag kannt mig nere sa har det alltid hjalpt att ga pa hans klasser .
 
Att fa bli undervisad av nagan som tror att man har den dar lilla stjarnan I ogat som inte alla har, ar en speciell upplevelse . Sa tack Adam for det .
 
Mitt forsta halvar har har varit som ett stormande hav . Fullt med kanslor , val och motivation att jag ska ta mig dit jag ser mig sjalv vara inom nagra ar . Jag har verkligen forstat hur ord dansvarlden ar . Men det har vara fatt mig att vilja hoppa in I spelet annu mer . Svarigheterna och allt man maste uppoffra tander en glad inom mig .

Kommentera inlägget här:

NAMN KOM IHÅG MIG?
E-MAIL
BLOGG/HEMSIDA

RSS 2.0