gamal goding till koreografi

Nathalie Fust i Allmänt
Ny duschat och kollar på tv medans jag stretcher ut min kropp efter dagens jazz lektion för Adam Parson . Gick riktigt bra idag . Hade ett bra fokus och kände att jag hade mycket energi . Var inte så jätte stor klass idag , beror väl på alla de flesta åker till sina nära och kära , för att fira jul . Så det blev högre tempo än vanligt på klassen . Man hann knappt ta sig över diagonalen innan det var dags för nästa runda .
 
Bortsätt från mitt dansande idag så tog jag farväl till en av mina roomies . Nu kommer jag vara ensam I lägenheten tills den 1 januari . Känns så tomt utan någon här. Men detta betyder ju att jag kan dansa och koreografera mitt I vardagsrummet utan att vara rädd att väcka mina kära rumskamrater . Perfekt nu när jag måste göra lite koreografier . ska nämligen slänga ihop ett solo .
 
Första steget är ju att hitta en bra låt . Inte lika lätt som man tror. Oftast sitter man och hittar flera låtar som man inte kan välja I mellan sen . Så det jag gör nu är att lyssna på lite låtor och skriver upp lite ideer och känslor jag får av låtarna. Jag vill verkligen att detta solo ska bli perfekt . Funderar på att faktiskt ta en låt med några år på nacken . Kan bli intressant ! Kanske inte det mest tippade låten att köra till . Men vill att det ska stå ut .
 
Jag ska även kolla på alla dansfilmer som finns Netflix för att få lite inspiration . Kollar just nu på fame . Tänk om man fick chansen att gå på en sådan skola . Har hittat en liknanade skola här I Los angeles .
 
 
 
Har ni någon gamal goding låt som ni kan rekommendera ?

Kommentera inlägget här:

NAMN KOM IHÅG MIG?
E-MAIL
BLOGG/HEMSIDA

RSS 2.0