hamburgare håller i 5 år och gifflar är ätbara efter 1,5 = varnnings klocka !

Nathalie Fust i Allmänt
Jag har länge sagt att mat som är bra för dig håller inte I evigheter . Den maten som innehåller få ingredienser och har ett kort bäst-före datum är det du ska kolla efter , när du handlar . Om det star en hel drös med massa namn I innehållsförteckningen och är hållbar I flera månader eller t.o.m flera år . Då kan ni lita på att det är massa konserveringsmedel , färgningsmedel och så kallade gifter som vi inte vill ha I våra kroppar .Massa onödiga saker som vi vill hålla oss borta från .Så om du inte kan :
 
  • uttala namnen I näringsinnehållet , don't buy !
  • Produkten är ätbar I 1 år eller mer don´t buy .
Påtal om detta så hittade jag denna sida .
http://www.lifevision.se/halsoblogg/idag-fyller-min-hamburgare-5-ar/
 
 
Tjejen som har bloggen har testat hur länge hon kunde bevara en hamburgare utan att den möglade .Så här börjar hon sitt inlägg :
Det hela började med att jag såg ett klipp på youtube för lite mer än 5 år sedan om en hamburgare som inte blev dålig, möglade eller ”åldrades”. Tänkte att jag måste testa och se om det stämmer så den 3 oktober år 2008 for vi iväg för att köpa en hamburgare .
 
Hon har sedan tagit bild på hamburgaren efter 5 år . Det ända som har skett är att brödkanten har blivit lite trasig . Annars ser den précis ut som från början . Även stripsen !
Hon testade även andra producer som gifflar och färdiga våfflor . Efter 1,5 år så ser dom fortfaranade ätbara ut . Inget mögel eller tecken på att dom är dåliga . Förstår ni då hur mycket ämnen det finns som inte borde vara där.. Förstår ni hur länge de dåliga ämnena kommer vara I era kroppar om dom kan fortfarande se ätbara ut efter 1-5 år . Hoppas ni får ett wake up call av detta inlägg . Ge kroppen näringsfyllda och naturliga produkter. 

Kommentera inlägget här:

NAMN KOM IHÅG MIG?
E-MAIL
BLOGG/HEMSIDA

RSS 2.0