Jag har redan valt mitt öde och kommer gå igenom smärsamma väggar

Nathalie Fust i Dance/art
 
Jag har nyss varit I en svaka . Jag gick ner ett antal kilon för att jag kände att jag inte räckte  till, min kropp gav upp I mitten av lektioner . Den lilla rösten I mitt huvud : menar du att det där är det bästa du kan , du kommer aldrig bli sedd om du fortsätter att vara så där dålig . Detta ekade I mitt huvud när jag kollade I spegeln .
Då saknade jag en person hemma som fick mina demoner att försvinna . Skulle behövit han brevid mig skrikande : högre releve jag vet att du kan !
Detta pågick I 1 vecka tills jag insåg att jag faktiskt inte behöver någon annan att saga till mig att ta bort demonen . Någon annan kan inte greppa tag I den och plocka ur den ur mitt tankesystem . Det är endast jag som kan få den försvinna eller stanna kvar .
 
 
 
 Igår sa min nya balett lärare : helt ärligt ! du måste ge ditt liv om du vill lyckas . det är som att du redan skriver din gravsten och skriver : Nathalie fust artisten ligger här . Är man inte berädd på att ge sitt liv så kommer man inte lyckas . Du måste seriöst döda dina kropp varje dag . Du ska knappt kunna gå när dagen är slut . så mycket ska du vila ge för det .  Du ska göra 500 plier varje dag , du ska stå och balansera när du lagar mat , väntar på bussen . Ligga och stretch så att det gör ont när du kollar på tv . Dom som sager att det inte kommer göra ont ljuger . Det kommer göra ont så att du vill gråta . Men om du inte gå över den gränsen kommer du inte bli bättre.
 
 
 En annan lärare sa : dansare kan alla vara . Men att vara en artist är skillnad . En artist är den som lyckas att få fram sig själv . Det är dom som kommer klara av världen för att dom inte tappar sig själva . Dom pratar genom sin konst .
 
Nu har jag tagit  bort alla bortförklaringar . Visst jag kanske håller på att gå in I väggen . Men du kommer gå in I flera väggar , känna dig halvdöd visa stadier . Du kommer få leva med ett yrke som kanske inte ger världens bästa lön. Det är inget säkert jobb. Visa klarar inte att gå igneom dessa väggar och klarar inte denna livsstil . Det är därför artister skiljer sig från alla andra . Det är dom som gav allt och struntade I väggarna som dom fick gå igenom .Det handlar inte om den som har högast ben I slutändan . Det är den som har viljan och styrkan som kommer stå kvar .
 
Dags att ut och springa sen blir det 500 plier och balanserande till frukosten . Sen ska jag till dansstudion bara för att det är så jag vill spendera mitt liv . Jag har redan skrivit på  kontraktet att ge mitt liv till dansen .
 

Kommentera inlägget här:

NAMN KOM IHÅG MIG?
E-MAIL
BLOGG/HEMSIDA

RSS 2.0