Jag hitta : dit vill jag aldrig komma igen

Nathalie Fust i Allmänt
sitter i split position utanför skolans danssalar . Inväntar 4 timmars balett som sedan kommer följas av en breaking dance klass . Ja jag ska breaka haha . Har aldrig gjort det förut så det ska bli en upplevelse . 
 
Igår fick jag en hel del att fundera över . Alla funderingar kom efter Adam Parsons klass på Edge Performing Arts . 
Han fick mig att tänka till varför jag dansar och hur jag vill att andra ska känna ( inte tycka utan känna ) när dom ser mig dansa . Igår gjorde vi en kombo som handlade om att man kommer tillbaka till en plats där man aldrig skulle hamna igen . Vi fick alla stegen och fick in kombinationen i mitt muskel minne . Men sen stoppade Adam upp Mig och fråga vad jag kände när kag dansa . Faktum är att jag endast koncentrera mig på stegen och glömde bort att känna vad jag ville förmedla . 
Han sa : jag vet att du kan dansa , jag vet att du har känslor . Men du måste öppna upp dig . Stäng inte inne dina känslor ,  våga visa vad du känner . 
 
Jag har svårt att öppna upp mig för människor . Svårt att släppa in människor i mitt liv och låta dom ta del av mina känslor . Jag gör det nog för att skydda mig . För ca 8 månader sen så hände en sak som verkligen stängde alla mina portar till mina känslor . Jag blev så sårad av en person att jag aldrig skulle ta mig upp igen . Ni vet den känslan då ni har haft en person som har fått dig att vilja att dela hela ditt liv med . Sedan fäller den krokben på dig . Jag har inte berättat för någon om hur ledsen jag var förutom min mamma som såg mitt fall . Hon hade aldrig sett mig så sårad förut . Jag är inte den som grinar men jag grät i flera veckor . Denna person som skapade mitt fall vet nog själv inte hur illa han gjorde mig . Han vet nog inte att jag var så ledsen att jag inte gjorde någonting på 2 veckor .  han hade tagit all min energi och jag bokstavligen orkade inte hålla mig uppe . Jag tackar gudarna för att mamma bar upp mig , jag var nära på att ge upp alla mina drömmar om att bli allt det jag ville bli . Tack mamma för att du puttade upp mig och knuffa iväg mig på mina äventyr . 
 
Så igår på klassen efter Adams lilla tal så tänkte jag : jag måste koppla mina egna känslor till denna koreografi . måste tänka på en plats där jag aldrig vill sätta min fot igen . 
 
Efter detta förändrades hela mitt sätt att dansa . Jag kände någonting . adam kände vad jag kände och fick en tumme upp . Efter klassen sa han : jag vet att du har känslor och är känslosam nathalie . Du måste bara låta folk se att du är känslosam . Precis som du gjorde i slutet . 
 
de sista minutrerna av klassen så påminndes jag varför jag dansar . jag får uttrycka mina känslor som jag aldrig skulle uttrycka med mitt tal .kom ihåg att känna när ni dansar
Julia Hansson

Att öppna upp sig på klass är det svårasre man kan göra. att du kände någonting är helt sjukt bra jobbat. En milstolpe. Alla förändras! Du är så stark. Been there done that. Kämpa på för det du vill ! Du fixar det

2013-10-06 @ 10:45:57
URL: http://Juliiahansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

NAMN KOM IHÅG MIG?
E-MAIL
BLOGG/HEMSIDA

RSS 2.0