jag kommer aldrig vara den grymma dansaren brevid mig .

Nathalie Fust i Allmänt, Dance/art
Ingen dans idag heller . Legat stenad hemma förutom en liten promenade I morse . Kändes rätt okej när jag vaknade . Men mitt under promenaden så fick jag vända . Illamående , huvudvärk hela dagen lång .
 
När inte jag får dansa så börjar jag tänka alldeles för mycket . Tänkte på hur mycket jag saknar min dans partner hemma I sverige ( Julia Hansson) Vi pratade jämt med varandra när vi kände att vi hade våra dippar I dansen och hjälpte varandra upp igen . Nu är hon på andra sidan jorden och skulle verkligen behöva henne nu . Jag har börjat tänka för mycket på prestation än att jag dansar för att jag älskar det och min kropp skriker av glädje när jag gör det . Prestationångesten börjar redan i början av klassen . Här i usa så finns det så sjukt bra dansare . Som har dansat sen barnsben . Det har inte jag ! Jag har inte högst ben av alla , jag är inte en av de bästa på att göra piruetter . Så jag börjar fundera : Vad är jag bäst på ? vad skulle få mig att sticka ut från alla andra här på en audition ?
 
Någon som känner igen sig ?
 
Tänk att omringas av otroliga dansare varje dag och så börjar man jämföra sig . Ingen bra ide . Jag kommer aldrig kunna va lika bra som dom . Detta hör jag i mitt huvud .
 
Efter ett samtal med min bästa förebild Jasmine så mådde jag betydligt batter . Hon skrev dessa ord till mig :
Jasmine Takacs

vad ar det du tvivlar pa?

om du vill vara dansare sa har du inte råd att tvivla på dig själv

 

det finns bara EN Nathalie Fust!! ingen är som du och du är unik! spelar ingen roll om vad andra kan eller inte kan göra, det som spelar roll är vad du gör idag

 

kör ditt race! tänk inte på vad andra tycker eller tänker om dig lyssna på dom du ser upp till, men viktigast av allt är att tro på dig själv.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vill bara tacka alla dessa fina människor som stöttar mig . Tack så hemskt mycker jasmine


Kommentera inlägget här:

NAMN KOM IHÅG MIG?
E-MAIL
BLOGG/HEMSIDA

RSS 2.0