Mina läsare gör mina dagar .

Nathalie Fust i Allmänt
Måste bara dela med mig av denna fantastiska kommentar jag fick här om dagen :
 
Hej! Jag tycker om att läsa din blogg även om jag inte är dansare så tillför den mig mycket ändå. Jag kommer ihåg exakt de här känslorna som du beskriver, förut när jag simmade på en väldigt hög nivå. Man kände sig som en robot som bara tränade, åt, sov och gick i skolan...och nästan varje dag var densamma, på både gott och ont :) För man hade som sagt ett mål med det man gjorde ;)

Jag vet att du är en otroligt duktig dansare, du gör rörelserna perfekta. Men att göra något tekniskt perfekt utan att tillföra känslan blir aldrig perfekt..för som dansare handlar det om att förmedla känslorna och energin till publiken och om du visar känslorna rätt men kanske inte gör rörelsen perfekt blir det i det stora helt perfekt ändå, eftersom publiken blir bländad av din utstrålning och berättelse känslomässigt :) 
Det var något jag fick lära mig i tidig ålder, jag höll på med dans då i alla olika former, jag gjorde jämt rörelserna tekniskt rätt men jag kunde aldrig förmedla känslor *stone face* haha.

Men jag vet att du kan det! Och jag hoppas och längtar till jag får se dig på de stora scenerna för det är du verkligen värld efter allt slit! För är det någon som jag ser upp till som verkligen kämpar för att nå sina mål så är det du!Du är en riktig förebild även om det kanske inte känns som det hos dig :)
 
det kanske är svårt att ta in av en person du inte känner, men jag vet att du har det inom dig och du förmedlar och tillför mig mycket tankemässigt kring träning, motivation och kost även om vi håller på med helt olika saker :) 

Så jag håller tummarna för dig i framtiden! ;)Tro på dig själv! :D
 
Det är otroligt upplyftande att få sånna här kommentarer . Det är dessa kommentarer jag kollar på när jag har en dag som inte blir som jag tänkt mig . Vaknar inte upp med en leende som skiner som solen . För alla har vi sånna dagar och behöver något som motiverar oss att fortsätta kämpa . Detta får mig att fortsätta kämpa ! Tack så hemskt mycket för erat stöd
 
Min morgon :
Idag så dansade jag balett på våran lilla altan . Det börjar bli lite kallt I Los angeles . Eller är det jag som blivit bortskämd av den underbara värmen som var här för några veckor sedan . Så I morse stod jag och gjorde grand plié med 3 tjocktröjor och 2 par byxor . Körde balett I ca 1 timme + körde med gummiband så att jag skulle vara helt säker på att min rygg jobbade konstant . Märke hur mycket enklare det var att hålla balansen . Man vet att ryggen hjälper en mycket . Men testa köra med ett gummiband så får ni verkligen känna det .
 
Jag satte även ihop några bra balett bare combinations själv. Nästa år ska jag försöka unna mig en kamera så att jag kan filma dom . Dom är inte som dom typiska barre combinationerna som man brukar göra på klasser . Jag mixade lite nyare influenser . Önskar att jag hade en bra kamera så att jag kunde filma .
 
Nu ska jag fixa lite med några spännande mail och kontakta lite person för kommande saker som är på g . Eller har jobbat på det under snart 4 månader. Men I januari kommer ni också få ta del av det .
 
 
Julia Hansson

du måste filma och ge mig bra gummibands övningar

2013-10-29 @ 19:28:23
Julia Hansson

du måste filma och ge mig bra gummibands övningar

2013-10-29 @ 19:28:23

Kommentera inlägget här:

NAMN KOM IHÅG MIG?
E-MAIL
BLOGG/HEMSIDA

RSS 2.0