vardagsmotion gör mycket = 18 km

Nathalie Fust i Allmänt
Hemma efter en lång dag . Dock ingen skola idag . Men det betyder inte att jag sitter hemma och glor på tv . Det betyder mer tid för dans .
 
Dagen började med viktvästen I Runyon Canyon . Tog den lilla backen idag och sedan lite styrketräning I vardagsrummet .
 
Efter en kall dusch och morgon gröten så begav jag mig till Edge .
 
Första klassen : jumps and turns class . Ja ni förstår då att man tränar hopp och snurr teknik hela tiden . Hade en lärare som heter . Jason Myhre . Kan tänka mig att dom som är inne I dansvärlden vet vem det är . Men för er som inte vet är det :
 
 
Jason Myhre tog examen från Chicago Academy for the Arts High School . Hans dansträning innehåller också stipendier från Gus Giordano Jazz Dance Chicago , Chicago City Ballet , EDGE Performing Arts Center . Jason har framträtt I Disney , Kraft , Six Flags , och showcase runt Los Angeles-området . Han är en känd koreograf . Han har jobbat med  , Rihanna , Robin Thicke , Paulina Rubio , Ciara , Amerie , Shakira , Mariah Carey , The Pussycat Dolls , Babyface , Ricky Martin , Janet Jackson , Aerosmith , Mötley Crue , Stacie Orrico , Anastacia , Lil ' Kim , Jade , Exposé , LA Clipper Tjejer, Kristi Yamaguchi , Rory Flack - Burghart , Old Navy , Wayans Brothers succéfilm " White Chicks , " tv-program för FOX och ABC . Hans klass omfattar beprövade och varierad jazz tekniker ,  roliga utmanande kombinationer över golvet .
 
Han påminner grymt mycket om en danslärare som jag har I Sverige . Gissa vilken! Detta är en fråga för dom som är insatta I dansvärlden , annars kan det bli lite svårt att gissa .
 
Nästa lektion var med en av mina favorite här . Gillar hans stil och hans energi på klasserna .Han heter Steve Ewing:
 
började sin dans karriär vid 12 års ålder vid den välkända Bryant Ballet i Chicago  . Efter att ha avslutat sin B.A. i teater från Millikin University , blev Steve en del av den mycket framgångsrik Broadway smash - hit musikal , Wicked, där han spelade rollen som Chistery i nästan 3 år . Tillsammans med utförande i Radio City Christmas Spectacular , hans andra krediter inkluderar många musikvideor och industriföretag med sådana arbetsgivare som Cirque Du Soleil , Discover Card , och The Pampered Chef .Steve kombinerar sin unika stil och hans klassiska utbildning med ett nytt , edgy känsla .
 
En hungrig Nathalie gick sedan och mötte upp Karin ( min första roomie här )på veggie grill . Njöt av en kale salad och sedan blev vi bjudna på en morotskaka som vi alltid blir . Generösa !
 
Efter lunchen har jag gått och gått och gått . Fixat massa ärenden på banken , wholefoods och sedan traskat hem till lyan . Ibland undra jag hur långt jag går på 1 dag om jag skulle räkna ut det . Ni som känner mig vet att jag ogillar ovetande . Så räknade ut hur långt jag faktiskt gått idag ( då är inte träningen I runyon inräknad . utan bara vardags motionen : Jag har gått totalt . 19 km
Idag var en sådan dag då jag gick lite I jämfört mot annars. Så tänk bara hur mycket vardags motion gör . Hur mycket vardags motion har du ?

Kommentera inlägget här:

NAMN KOM IHÅG MIG?
E-MAIL
BLOGG/HEMSIDA

RSS 2.0