answear on your questions : As long as I know that I can open my eyes in the morning and know that I can dance , I will always end my day with a smile on my face .

Nathalie Fust i Allmänt
Hur länge vill du hålla på med dansen ? 
Jag kan inte tänka mig ett liv utan dansen . Så ett stopp för min dans finns inte ens I min fantasi eller tankar . Jag kommer dansa hela mitt live . MIn mormor älskar att dansa och hon går ut varje helg och dansar . Hon är nästan 90 år . Så kommer vara precis som henne . Dansa hela mitt liv . Jag är gjord för dansen och inget betyder så mycket som dans gör för mig . Jag fick frågan av min danslärare hur mycket jag är berädd på att ge av mitt liv till dansen . Jag svarade : Så länge jag får vakna och veta att jag ska få syssla med det jag älskar mest , vilket är dans . Så spelar det ingen roll om jag har lite pengar , bor på en luftmadrass och är inte den mest bekväma livsstilen . Bara jag vet att jag får dansa så kommer jag alltid sluta dagen med ett leende .

Hur är det att bo i LA, både positivt och negativt? 
Jag älskar los angeles . Jag älskar vädret såklart ! men också atmosfären . Alla människor som skiter I om dom känner dig eller inte . Dom kan stanna och snacka med dig I alla fall . Känslan av att allt är möjligt här är en otrolig kick I baken när man vill komma långt med något I sitt liv. Man får vara sig själv här . Du får uttrycka dig på olika sätt utan att få den nedvärderande blicken från någon på tunnelbanan . Jag känner mig mer fri här och mår bättre hälsomässigt . Los angeles är en positive laddad stad för mig . Aldrig känt mig så hemmastad . Jag brukar nämligen ha ganska svårt att stanna på ett och samma ställe för att jag blir uttråkad . Men här I Los angeles mår jag så fantastiskt . Jag vågar att saga att jag är bra på något och blivit starkare människa med en starkare personlighet . Los angeles är en perfekt stad för en som vill komma någon vart I artist branschen . Här kan du få så bra kontaktnät av att bara gå på en klubb eller springa på någon I runyon canyon . Jag skulle förklara los angeles som en dröm , för mig I alla fall . Visst har jag haft det svårt ibland och kännt mig grymt ensam . Det är väl en av de negative sakerna med Los angeles . Om man inte är framåt som person och går ut för att träffa nya människor , så kan man känna sig ganska ensam . I början var jag jätte blyg och hade svårt att gå fram och prata med någon som kan bli en framtida vän . Detta gjorde så att jag kände mig väldigt ensam . Men efter att ha öppnat mig mer och mer för personer så har jag faktiskt träffat några av mina bästa vänner här .
 
Några andra negativa saker är väl att man måste vara försiktig vilka man litar på . Många människor som erbjuder en massa saker som kan vara rent lureri. Så om man inte är på sin vakt och spelar sina kort smart så kan man nog åka rätt illa ut här . Sen är det väl att sjukvården inte är så bra här .
 
För mig är Los angeles mer en positive stad än negativ. Men det beror helt på vad man är för människa .
Jag hoppas att jag kan stanna här så länge jag kan och är tillåten .  

Ungefär hur länge har du dansat?
Jag gick ju på dans och lek när jag var jätte liten . Men kan inte räkna det som starten på min danskarriär . Jag var gymnast I grunden och mitt dansliv tog fart när jag började I gymnasiet , då jag valde det estetiska programmet dans på Carlforsska I Vasteras .
Så ca 7 år har jag dansat .

Bra tips om man vill bli dansare? Att man verkligen måste vilja det med hela sitt hjärta om man ska lyckas jobba som dansare . Du måste vara berädd på att ge mycket tid och arbete för att komma någon vart . Samt att stå på sig . Att inte fega ur för att konkurrenten är hård . Dans är en tuff bransch . Det är inte heller än så välbetald bransch heller . Så det är mycket slit för den summan man faktiskt får för scenen . Du måste bestämma dig om du ska lyckas . Du kan inte tveka för det kommer bli ditt hinder för dig . Dansyrket handlar inte bara om att få bäst teknik . Man måste kunna ge något som ingen annan dansare kan ge . UNIK är ett viktigt ord för en dansare ,. En agentur kommer inte anställa dig om dom redan har en liknanade I deras agentur . Dom letar efter något speciellt som dom inte har I sina arkiv . Man måste vara berädd på att ta hand om sin kropp och även se till att din kropp alltid är I toppform . För jobben kan komma när som helst . Du kanske blir inkallad på audition I morgon och då ska din kropp vara I formen som agenturerna kräver . Så att vara dansare är inte bara att dansa och ha en stark teknik . Det är mycket utseende och ego inblandat . Samt måste du får klart för dig själv vad du vill göra med din dans . Dans är ett brett ämne . Vill du bli en dansare på broadway , en bakgrundsdansare , vara med I ett dance company osv. Du måste se till mål klart framför dig och alltid ha med dig det . Från stunden då du öppnar ögonen på morgonen tills du sluter dom på kvällen .

Super bra blogg, stor inspiration är du!! keep going, you will success :D

Kommentera inlägget här:

NAMN KOM IHÅG MIG?
E-MAIL
BLOGG/HEMSIDA

RSS 2.0