Diets -To say: You cant , will make your brain think ....

Nathalie Fust i Allmänt
Sitter nu och kollar på en dokumentär om dagens dieter. Dom pratar om olika hormoner , kemikaier och konserveringsmedel man stoppar i våran mat . Dom berättar hur dom gömmer t.ex hormonet mga  med 80 olika namn i våra produkter . Dom berättar även hur alla diet produkter har fått oss att tro att det är bättre för att tjejen i bikini på reklamen , med ett stort leende är smal och lycklig . Dom berättar alla fällor som dieter framkallar . Att tro att man blir lycklig att av att dieta för att man blir small . Men faktum är att du inte kommer bli lycklig av att dieta . För hur länge kan du hålla den dieten . Faktum är att dieter har ett efternamn som är : misslyckas .
 
Ingen diet är hållbar . Att pendla i vikt för att man dietar lite då och då kommer göra dig allt annat än lycklig . Håll en hållbar kostplan och jag lovar att du kommer må underbart inombords och det kommer skina ut till din utsida .
 
Älskar att kolla på dokumentärer om synen på hälsa . Vad och hur olika ämnen påverkar oss och hur vi påverkad av dieter osv.
 
En sak som jag vill lyfta fram extra är detta som sades i dokumentären : så får jag intalar mig själv att jag är på en diet så ser jag ordet " kan inte " framför mig . Jag kan inte äta det , jag kan inte äta det och inte det där heller . Hjärnan blir fylld det negative ordet : KAN INTE !
 
 
Vilket gör att du kommer tänka på all du inte kan och det ligger i människans natur att vilja ha det man inte kan få . Det gäller med allt . Om du sager att ett barn inte får äta godis så kommer det trigga dom att vilja ha det ännu mer . Man vill ha det man inte kan få .
 
 

Kommentera inlägget här:

NAMN KOM IHÅG MIG?
E-MAIL
BLOGG/HEMSIDA

RSS 2.0