Oh Its nathalie ! what ?

Nathalie Fust i Allmänt
Nu är jag nästan klar med alla papper till min nya skola ! Kan knappt bärga mig . Jag var där igår och kände mig så jäkla lycklig av att bara gå in på skolområdet . Tog hissen upp till admin office och dierkt när jag klev innanför dörren så hör jag .
 
Åh its Nathalie !
 
Vänta hur vet alla dessa människor vem jag är . Jag fattar om dom hade kännt igen mig som var med I juryn på audition . Men detta var helt okända människor för mig och även elever på skolan . Hur I helsike vet dom mitt namn . Hoppas dom inte sett intervjun jag gjorde för skolan då jag stammade och hade en engelska som var så dålig att man kan ha trot att jag drev med dom. Sedan kom rektorn fram och sa :
Jag är så glad över att du är här . Jag har tänkt på din audition hela tiden sen jag såg den . Jag ser verkligen fram emot att jobba med dig .
 
Vet att amerikaner har förmåga att smöra till komplimangerna lite . Men jag tanker faktiskt ta åt mig denna fina kommentar och bossta mig själv och mitt självförtroende . Inte vara så där otroligt svensk : nej men inte ska väl jag , inte är jag bra blabla bla .
 
Jag var så förut . Jag kunde inte ta komplimanger och har väl fortfarande lite svårt att göra det . Men en person sa sedan till mig när jag sa emot hans komplimang att det var sårande för den som ger komplimangen . Att ge en annan person en komplimang krävs en del mod . Tänk då att när du väl vågar få fram det så uppskattar inte den andra personen det . Hur snällt är det . Plus att man inte tar emot komplimanger och trycker ner sig själv istället så kommer du inte växa som person .
Så jag har blivit lite bättre på att uppskatta uppmuntrande ord från andra och ta till mig det istället .
 
Så tänk på hur viktigt det är att ta emot komplimanger av andra samt att boosta er själva med positive tankar .
 
Men nu tillbaka till denna dag .
Idag så tog jag mig en hike I Runyon på morgon kvisten . Kände av balettträningen från gårdagen . Mina balettlår börjar visa sig igen . Det gillar vi .
 
Resten av dagen så ska jag svara massa mail och fixa med annat . Samt umgås med några vänner . Kanske även koreografera lite om jag känner mig inspirerad .
 

Förövrigt så saknar jag att ha långt hår . Nu har jag väldigt tunnt och skört hår efter allt som har håret har blivit utsatt för . Så nu jobbar vi på att få I sig mycket vitaminer och ta hand om det , så att det kan växa sig starkt och fint igen .

Kommentera inlägget här:

NAMN KOM IHÅG MIG?
E-MAIL
BLOGG/HEMSIDA

RSS 2.0