Påverkad av människor - mamma , pappa , syster , Julia Hansson ,emilio perrelli , jasmine takacs , adam parson och mr.hemlig

Nathalie Fust i Allmänt

 

I livet så träffar vi alla på människor som påverkar oss mer eller mindre . Jag vill nu nämna några som har påverkat min dans och mitt liv .

 

Min pappa – Han var den som hjälpte mig att kolla upp min första dansskola . Han fick mig att älska rörelse I livet . Har alltid velat att jag har ett aktivit liv och fått testa på alla möjliga saker för att hitta det som jag faller för . Först föll jag för gymnastiken . När jag tränade som hårdast och började tävla så tränade jag ca 4 gånger I veckan . Han skjutsade mig till varje träning och följde med på varenda tävling jag var på . Det var hans fötter jag fick stå på och dansa till cowboy låt och därför har jag fått ett kärleks fullt minne av att dans är något älskbart och ligger mig nära om hjärtat . Man skulle kunna saga att min pappa var som kickstarten på min kärlek till dansen . Han har själv en sån passion för sin kärlek till trav . Han går upp kl 5 om inte tidigare för att ta hand om sitt intresse . Tror det är därför jag har så lätt för att gå upp super tidigt och har passionen att jobba hårt för det jag vill uppnå . För I slutändan kommer det löna sig .

 

Min mamma – Jag skulle saga att det är mamma jag liknar mest I viljan att jobba hårt . Min mamma jobbar mer än någon annan än jag känner . Ibland skulle jag vilja bromsa henne och säga njut och koppla bort från jobbet . Hon är nämligen en duktig konstnär som tyvärr inte tar tiden att måla . Så det säger jag till henne varje dag . Det borde jag säga till mig själv ibland också . Att njuta av det jag gör . För livet handlar inte om att göra samma sak varje dag . Så job viljan har jag fått av min kära moder . Även bestämdheten att allt faktiskt går . Man måste bara välja rätt vägar och se en plan framför mig . Planeraren I mig har jag ärvt av mamma . Tror att bade hon och jag skulle må bra av att sluta med att skriva ner allt man måste hinna på en dag på sin han , som blir en stressfaktor . Mamma är en av mina bästa vänner . Känns lite cheese att säga det . Men när jag flyttade hemifrån 15 år gammal så kom hon nästan varje helg och hälsade på .

 

Mina föräldrar har get mig en enormt startbräda till att lyckas med det jag vill . Även fast jag kanske tyckt det är jobbigt att dom lagt I sig lite för mycket i vissa fall . Så vet jag att jag har de bästa föräldrarna man kan tänka sig . För dom tillåter mig att att testa mig fram I livet . Dom finns som stödjande pelare I fall jag råkar trampa lite snett . Men dom leder mig på rätt spår igen .

 

Min syster

 

personen som jag avundades och ville vara som när jag var liten . Jag ville se ut som henne , va lika duktig som henne . Hon var helt enkelt en förebild för mig . Det är lite tackvare henne jag lyckades gå ner I vikt . Jag vill se ut som henne och det motiverade mig att kämpa till den kroppsformen jag ville ha .  samt när hon säger nu att hon ser upp till mig gör mig också väldigt motiverad att sträva efter mina drömmar . Jag vill göra henne stolt helt enkelt och visa henne att hon också kan nå sina drömmar .

 

Julia Hansson

 

Min käraste danspartner som jag ständigt säger att jag saknar . Denna underbara människa har inte jag kännt så länge . Men det sa klick mellan oss på första träffen . Den första träffen var också dansrealtierad . Vi skulle göra ett jobb för den svenske artisten belle och skulle koreografera till det. Våra danskroppar passade perfekt och efter det satt vi fast som lim på varandra . Vi dansade , gymmade och peppade för att vi skulle utvecklas som dansare båda två . Denna person är den som jag vet har samma passion som jag för dans och som jag kan dela mitt dansliv med . Så ni förstår säkert varför jag saknar denna krabat sjukt mycket när jag befinner mig på andra sidan jordklotet.

 

Emilio Perrelli

 

första lektionen med denna danslärare var sommaren 2010 . Tog intensive sommarkurs på balettakademien . Han hade jumps&turns klass , inte min starkaste sida som dansare . Första veckan hade jag ångest varje gang jag gick in på hans klass . Just för att jag var livrädd för allt jag inte kunde för tillfället . Men jag är inte en sån som ger upp . Så fortsatte ta hans klasser och började lära känna Emilio perrelli . Han var den lärare som betydde mest för mig I Stockholm . Det var inte bara I dansen jag fick hjälp med . Utan även stärke mig som person . Denna personen kan verkligen syna en . När man mår dåligt så såg hand det , när man var irriterad på sig själv så såg han det . Han är nog en av de personern jag har öppnat upp mig mest till  . vilket har resulterat att vi kommit I en hel del konflikter . Vi har haft våra ups and downs som kompisar . Saknar hans lektioner och hans stöd här borta . Han fick mig att förstå att det inte bara är att gå in på en danslektion och dansa , sen är det klart . Han såg till att allt omkring dansen måste finnas på plats . Som kosten , träningen vid sidan av , det mentala osv. Nathalie fust som klev in på hans lection 2010 är inte samma tjej som skriver här idag . Visst har jag en bra bit på vägen kvar . Men utveckligen som Emilio givit mig som lärare är oförklarlig . Han är nog den personen jag ska tacka för att jag vågade ta mig hit jag är idag .

 

Adam Parson

 

Detta är en ny person som påverkat min dans utveckling . jag har endast tagit lektion för honom I ca 4 månader . Men han såg något I mig och ville hjälpa mig . Vilket jag blev förvånad över . Eller förvånad är kanske inte rätta ordet men kommer inte på det rätta ordet för det haha . Men när man tar en lektion här I los angeles så är det väldigt sällan man får jätte mycket feedback . Man är liksom en av gruppen dansare som tar en lektion . Men adam ser varenda elev och ger feedback . Jag kunde inte be om mer hjälp än vad han redan har givit mig . Och precis som jag skrev igår . Jag vet inte hur jag ska förklara hur glad jag är för att ha fått chansen att jobba med han privat .Att gå feedback och förtroende av någon som han är stort.

Jasmine takacs -

 

Denna role model träffade jag I sommras . När jag var rädd för att bestämma om jag skulle köra på mina los angeles planer och åka tillbaka . Hon gav sig min historia och jag blev mer än inspirerad . Hon berättade att det kommer vara tufft men om det inte var tufft skulle alla kunna göra det . När jag haft mina dippar här I los angeles så har jag kontaktat henne för motivations talk . Hon har alltid fått mig på bättre tankar. En riktigt bra coach . Hon lever det livet jag drömmer om . Hon visar att det faktiskt är möjligt !

 

Hemlig person – denna person träffade jag förra sommaren innan jag åkte till los angeles för första gången . träffades på en pub då vi kollade på en fotbolls match . Vi blev väldigt tighta fort och denna personen är nog den ända jag har varit riktigt kär i . Om man känner mig så vet folk att  jag har väldigt svårt att släppa in folk . Främst för att jag knappt har tid med något annat än dans och allt omkring där . Men denna person fastnade jag för . Dock upptäckte jag inte hur mycket förens jag åkte iväg till USA . Denna person fick mig att åka hem tidigare än planerat för att jag saknade energin han gav mig . När jag kom hem så var det inte likadant som när jag lämnade . Han var inte den personen jag hade lämnat . Tänker inte berätta med exakta ord vad som hände I våran relation . Men han gjorde mig väldigt ledsen . Så ledsen som jag inte trodde jag var kapabel till . Så ledsen att all min energi dog . Jag orkade inte längre vara den starka Nathalie . Min mamma hjälpte mig upp igen och fick mig att ställa mig upp igen. Men vänta nu! Hur kan denna person ha påverkat min dans . Jo han fick mig att känna sån kärlek och sådan sorg . Jag kan lättare relatera och visa känslor I min dans och mina rörelser . Han fick mig också att lära mig att även fast jag blev så sårad så finns dansne som tar mig upp , Hur älskvärd dansen är för mig . Att inte stoppa för att någon fäller krockben .

 

Dessa personer har påverkat min dans mest . Vilka I ditt liv har påverkat dig mest?

julia

åh va rörd jag blir !! need you

2014-01-15 @ 09:33:11

Kommentera inlägget här:

NAMN KOM IHÅG MIG?
E-MAIL
BLOGG/HEMSIDA

RSS 2.0