roboten släpper skruvmejseln

Nathalie Fust i Allmänt
Nu kommer forsättningen på mitt förra inlägg.
Jag berättade att efter ha pratat med en vän eller egentligen flera vänner , som fick mig att vakna denna morgon och tänka på att jag bara måste välja en annan väg . Det finns flera vägar till ett mål .
 
Men detta tal fick jag av en vän I alla fall

Det är helt ok att vara ledsen å så det är mänskligt

att gråta är som att rena själen

ingen skola gör dig till artist

det är du själv som är det eller inte är det i ditt hjärta. Om du inte kan gråta är du inte mänsklig du bygger upp en galen ångest

det är lättare sagt än gjort, särskilt när man biter ihopp

bita ihop hela sitt liv och bara köra fram för att vara starkast i världen´, funkar inte I längden .

det finns en annledning att dina inlägg som du  skriver är så bra

du öppnar dina känslor på något sätt

och vågar visa dig sårbar, det får en att verkligen se dig som en människa

men annars kan du låta som en robot med alla måsten och strikta planer .

 

du kan ha förlorat slaget men inte kriget :)

ja vet att du kommer att lyckas om du inte är så hård mot dig själv

att vara en Win eller Lose person

hör hemma i idrotten om ens det

det gör att man i princip aldrig kan uppskatta det man gör eller upplever i nuet.

 

Efter detta samtal fick det mig att tänka igenom . Jag är lite som en robot ibland . Jag vill att allt ska funka som jag planerat för att mina "motorer " funkar så . Så när vägen går ett annat håll så blir jag förvirrad och tappar det . bryter ihop med andra ord . Det är kanske roboten I mig som gör att jag misslyckas på auditions . Jag har ingen aning om vad som ska ske och helt plötsligt blir jag chockad och blir stel som en pinne .

Vill jag vara en robot ? nej ! dags att släppa skruvmejseln .


Kommentera inlägget här:

NAMN KOM IHÅG MIG?
E-MAIL
BLOGG/HEMSIDA

RSS 2.0