skapa något istället för att hitta

Nathalie Fust i Allmänt

Jag tycker det är fel att säga : jag ska hitta lyckan ..

Enligt mig låter det lite som man sitter och väntar på att lyckan ska ploppa fram bakom en buske. Och visst kan sådant hända . Men det är väl ca 1 på miljonen . Samt hur mycket mer är det värt om man vet att man har kämpat och jobbat för det .

Jag skulle hellre säga det så här : jag ska skapa min lycka !

Faktum är att du måste jobba hårt för att få det du vill ha om du har stora drömmar ( som jag ) . Du kommer få hoppa över vissa saker och du kommer behöva sakna vissa personer för att du måste tänka på vart , hur du ska gå tillväga att nå dina mål . Om det hade varit enkelt så hade väl alla uppnåt sina drömmar ? Du kommer knappt ha råd med saker och kanske leva på en luftmadrass . Människor kommer utnyttja din motivation och passion för att klättra . Alla dessa saker kommer du krocka in I . Om du då inte är stark nog och inte använder din passion för denna dröm för att undankomma alla dessa hinder , så kommer du inte lyckas . Du kommer inte hitta din lycka utan du kanske kommer hjälpa någon annan hitta sin eller förlora din helt och hållet.

Det gäller att skapa sin egna väg . Ploga sig fram genom hinder . Faktum är att det är bättre att skapa än att bara hitta . För på skapandes väg så kommer du få lärdom och lära dig av misstag . Vilket gör att du växer som person .

Så istället för att hitta . SKAPA!

Ska en vision till din lycka . Öppna ögonen för allt som kan ta dig dit.


Kommentera inlägget här:

NAMN KOM IHÅG MIG?
E-MAIL
BLOGG/HEMSIDA

RSS 2.0